کد خبر : 150727
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 مارس 2024 - 2:54

جزییات دقیق افزایش حقوق ۳۵ درصدی کارگران در سال ۱۴۰۳+فیلم

جزییات دقیق افزایش حقوق ۳۵ درصدی کارگران در سال ۱۴۰۳+فیلم

حداقل حقوق کارگران با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و دولت در ۳۲۹ مین نشست شورای عالی کار به میزان ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد. این خبری است که سید صولت مرتضوی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پس از یک جلسه ۹ ساعته در جمع خبرنگاران اعلام کرد. وزیر

حداقل حقوق کارگران با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و دولت در ۳۲۹ مین نشست شورای عالی کار به میزان ۸ میلیون و ۲۰۸ هزار تومان تعیین شد. این خبری است که سید صولت مرتضوی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پس از یک جلسه ۹ ساعته در جمع خبرنگاران اعلام کرد.

وزیر کار گفت: اولاد از 537 هزار تومان به 716600 تومان افزایش یافت.
 
 بن خوار و بار از 1.1 میلیون تومان به 1.4 میلیون تومان و حق مسکن بدون تغییر 900 هزار تومان حق تاهل 500 هزار تومان برای اولین بار برای کارگر خانم و آقا در نظر گرفته شد.
 
 حداقل دریافتی یک کارگر با دو فرزند از 8میلیون و 509 هزار تومان امسال به 11 میلیون 609 هزار تومان افزایش یافت.
 علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار نیز گفت: دریافتی یک کارگر با خانوار 3.3 نفری از 8 میلیون و 208 هزار به 11 میلیون و 107 هزار تومان رسید.
 
 حداقل حقوق یک کارگر با یک فرزند 8 میلیون و 491 هزار تومان به 10 میلیون و 892 هزار تومان رسید.
 
 رعیتی فرد در مورد حضور نمایندگان کارگری در شورای عالی کار بیان داشت: این شورا با دو سوم اعضا رسمیت می‌یابد و مصوبات آن رسمیت می‌یابد.
 
 به گفته وی،‌حداقل مزد کارگران سال آینده نسبت به رشد امسال با 8 واحد درصد افزایش همراه شده و به 35.3 درصد رسیده است. البته اقدامات دولت در سبد معیشت و کمکهای جانبی هم در کنار آن از کارگان حمایت می‌کند.

منبع : نفت آنلاین

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.