کد خبر : 121864
تاریخ انتشار : شنبه 16 ژانویه 2021 - 1:32

بهتاپایپ بزرگترین فروشگاه تاسیسات و لوله های فلزی و مانیسمان

بهتاپایپ بزرگترین فروشگاه تاسیسات و لوله های فلزی و مانیسمان

اثبات نیوز؛       بهتاپایپ بزرگترین فروشگاه تاسیسات و لوله های فلزی و مانیسمان در ابتدا لازم به زکر است که لوله مانیسمان که در بازار به آن لوله مانسمان نیز گفته می‌شود به دلیل روش تولید خاصی که دارد، نوعی لوله‌ی بدون درز است که در مشاغل و صنایع حساس بکارگیری می‌شود.     تاریخچه لوله مانیسمان

اثبات نیوز؛

 

 

 

بهتاپایپ بزرگترین فروشگاه تاسیسات و لوله های فلزی و مانیسمان

در ابتدا لازم به زکر است که لوله مانیسمان که در بازار به آن لوله مانسمان نیز گفته می‌شود به دلیل روش تولید خاصی که دارد، نوعی لوله‌ی بدون درز است که در مشاغل و صنایع حساس بکارگیری می‌شود.

 

 

تاریخچه لوله مانیسمان

لوله مانیسمان در اواخر قرن نوزده میلادی توسط مهندسی آلمانی به نام مانیسمان (Mannesmann) تولید شد و وجه تمایز لوله مانیسمان با سایر لوله‌ها، بدون درز بودنش است، یعنی هیچ خط جوشی در بدنه‌‌ی لوله مانیسمان وجود ندارد و بدنه‌اش بصورت کامل ساختاری یکنواخت دارد. استحکام لوله مانیسمان به دلیل عاری بودن بدنه‌اش از درز و جوشکاری، از نظر مکانیکی بسیار بالا بوده و در برابر حرارت، فشار بالا و خوردگی، کیفیت بیشتری نسبت به لوله‌های درزدار دارد و در صنایع حساس که نیاز به دقت بالاتر دارند، عملکرد به مراتب بهتری دارد. اینکه بدون‌درز بودنِ لوله مانیسمان به‌عنوان وجه تمایز و برتری این نوع لوله نسبت به لوله‌های درزدار به‌شمار می‌رود دلیلش این است که درز و خط‌جوش در لوله‌ها می‌تواند مبداء ترک‌خوردگی و عیوبی مثل نشتی و جوانه‌زنی در یک لوله باشد. در حالیکه لوله مانیسمان به علت ساختار یکدست و بدون درز و خط‌جوش نسبت به لوله‌های درزدار از مقاومت بالاتری در مقابل فشارهای فیزیکی و تغییرات آب‌وهوایی برخوردار است.

 

کاربرد لوله مانیسمان

لوله مانیسمان به دلیل روش تولید ویژه‌ای که دارد و خاصیت بدون‌درز بودنش دارای کاردبردهای مختلفی است و در صنایع غذایی و دارویی، نفت وگاز، خطوط فشارقوی، خطوط هیدرولیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربردهای مختلف لوله مانیسمان باعث شده است که این لوله در سایزها و ضخامت‌های مختلف تولید شوند و سه رده‌ی ۲۰، ۴۰ و ۸۰ پرکاربردترین رده‌های این نوع از لوله است. از آنجایی که لوله‌های درزدار از طریق جوشکاری تولید می‌شوند، نمی‌توان از آن‌ها در صنایعی که دارای فشار بالا هستند استفاده کرد و به هیچ وجه پاسخگو نیستند و در صنایع و بخش‌های این‌چنینی نظیر خط انتقال و اکتشاف نفت‌وگاز، سیلندرهای هیدرولیک، صنایع هیدروکربنی و پالایشگاهی، خودروسازی، بویلرها و… از لوله مانیسمان استفاده می‌شود.

 

انواع لوله مانیسمان

لوله مانیسمان دارای تنوع بالایی‌ست و بنا به مصارفش در سایزها و ضخامت‌های مختلف ساخته می‌شود که از پرکاربردترین انواع این نوع لوله از نظر نوع می‌توان به لوله مانیسمان سبک، لوله مانیسمان رده ۴۰ و از نظر برند به لوله مانیسمان اهواز، لوله مانیسمان چینی و لوله مانیسمان کاوه دقیق اشاره نمود که در ادامه هریک را بصورت مختصر معرفی می‌کنیم:

 

لوله مانیسمان سبک

لوله مانیسمان سبک نوعی از لوله مانیسمان که در مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد و لوله‌کشی گاز ساختمان و لوله‌کشی گاز صنعتی نیز از دیگر کاربردهای لوله مانیسمان سبک می‌باشد. لوله مانیسمان سبک معمولاً در شاخه‌های ۶ متری تولید می‌شوند و در رده‌های ۱۰، ۲۰ و ۳۰ در بازار عرضه می‌شوند که همین کم بودن ضخامتشان باعث شده که به آن‌ها لوله مانیسمان سبک ‌گویند. لوله مانیسمان سبک به‌دلیل ضخامت کمتری که دارند، هم از سایر لوله‌های مانیسمان وزن کمتری دارند و هم به نسبت از قیمت پایین‌تری برخوردارهستند.

 

لوله مانیسمان رده ۴۰

لوله مانیسمان رده ۴۰ یکی از پرکاربردترین رده‌های این نوع لوله است که در بازار عرضه می‌شود و به علت کیفیت ساخت بالای این لوله، در صنایع مختلفی که نیاز به لوله‌کشی دارند استفاده می‌شوند. از لوله مانیسمان رده ۴۰ در سایز بزرگ برای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی و بطور کلی صنایع بزرگ استفاده می‌شود. لوله مانیسمان رده ۴۰ در پروژه‌هایی مانند آتش‌نشانی و همچنین در سکوهای دریایی برای ساخت مخازن تحت فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد. لوله مانیسمان رده ۴۰ به دلیل یک‌تکه بودن و نداشتن درز در بدنه‌ی لوله یک محصول پراستفاده در انتقال سیالات می‌باشد و در فشارهای بالا نیز بسیار قابل اطمینان و مقاوم است.

 

لوله مانیسمان اهواز

 

در سال ۱۳۵۱ کارخانه گروه ملی صنعتی فولاد ایران تأسیس و در سال ۱۳۶۰ پس از نصب تجهیزات به بهره‌برداری رسید و این مجموعه زیر نظر گروه ملی صنعتی فولاد اهواز است، این کارخانه نخستین تولیدکننده لوله مانیسمان در کشورمان و همچنین خاورمیانه است که باعنوان لوله مانیسمان اهواز در بازار شناخته می‌شود. برند لوله مانیسمان اهواز با تکنولوژی Push Bench می‌تواند لوله‌هایی با قطر ۰٫۵ تا ۶ اینچ تولید کند؛ کاربرد محصولات تولیدی لوله مانیسمان اهواز در صنعت نفت‌، گاز و پتروشیمی می‌باشد. لوله مانیسمان اهواز با دارا بودن استانداردهای بین‌المللی، از با کیفیت‌ترین و قابل اعتمادترین لوله‌های تولید کشورمان می‌باشد. لوله مانیسمان اهواز با تحمل حرارت ۳۵۰ درجه‌ی سانتیگراد یکی از مقاوم‌ترین لوله‌های موجود در بازار ایران است که کربن کمتری نسبت به لوله مانیسمان چینی دارد و به استانداردهای بین‌المللی نزدیک‌تر است.

لوله مانیسمان کاوه دقیق

لوله مانیسمان کاوه دقیق تولید شرکت دقیق کاوه ایرانیان است که به‌عنوان اولین تولیدکننده لوله‌های بدون درز توسط بخش خصوصی در کشورمان شناخته می‌شود. لوله مانیسمان کاوه دقیق یکی از محصولات باکیفیت و قابل اطمینان ایرانی است که حدود بیست سال در این عرصه به فعالیت پرداخته و حاصل این دودهه فعالیت، لوله مانیسمان کاوه دقیق می‌باشد که محصولی باکیفیت و قابل رقابت با محصولات خارجی است. لوله مانیسمان کاوه دقیق در خط تولیدی مدرن و به‌روز، تولید شده و در بازار لوله‌های بدون درز جهان، حرفی برای گفتن دارد. لوله مانیسمان کاوه دقیق به دلیل دارا بودن ویژگی‌هایی نظیر استحکام و کیفیت بالا، مقاومت در برابر گرما و خوردگی از محصولات پرطرفدار و کاربردی بازار داخلی و خارجی محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های لوله مانیسمان کاوه دقیق این است که، تولید بخش خصوصی است و همین امر موجب شده که با بالا بردن کیفیت تولیدش، محصولاتش را برای رقابت در بازارهای داخلی و خارجی آماده کند.

لوله مانیسمان چینی

لوله مانیسمان چینی که در بازار به‌عنوان لوله مانیسمان وارداتی شناخته می‌شود نوعی دیگر از برند این لوله است که در کشور چین طراحی و ساخته می‌شوند و به همین دلیل نیز به لوله مانیسمان چینی نامیده می‌شوند و نام کشورشان شهرت بیشتری از نام برندشان دارد. لوله مانیسمان چینی با تنوع‌های مختلف نظیر لوله مانیسمان آتشخوار، لوله مانیسمان گالوانیزه، لوله مانیسمان هیدرولیک و… در بازار عرضه می‌شوند. البته گفتنی است که برخی از برندهای لوله مانیسمان چینی با استاندارد ASTM ساخته می‌شوند که از استانداردهای بین‌المللی و داخلی پایین‌تر است و همین امر موجب سبک‌تر بودن لوله مانیسمان چینی از نُرم استاندارد، شده است.

شرکت لوله و اتصالات بهتاپایپ

لوله مانیسمان بهتاپایپ

اگر به دنبال خرید لوله مانیسمان با تنوع و کیفیت بالا و همچنین قیمت مناسب می‌باشید، ما “بهتاپایپ” را به شما معرفی می‌کنیم. شرکت بهتاپایپ با فروش انواع لوله‌های مانیسمان، لوله سیاه و گالوانیزه، ورق‌های آلیاژی وصنعتی، لوله‌های فاضلاب، لوله‌های آبرسانی، لوله‌های آتش‌نشانی، لوله‌های گازی و… یکی از باتجربه‌ترین و فعال‌ترین شرکت‌های توزیع و فروش انواع لوله‌ و اتصالات در کشور می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت بهتاپایپ به آدرس behtapipe.com از انواع محصولات این شرکت دیدن کنید و از خریدی مطمئن و مناسب لذت ببرید.

 

 

انتهای خبر/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.