کد خبر : 137281
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 مارس 2022 - 19:21

جنگ اوکراین؛ فن درلاین: اروپا در حال آماده کردن تحریم‌های جدید علیه روسیه است

جنگ اوکراین؛ فن درلاین: اروپا در حال آماده کردن تحریم‌های جدید علیه روسیه است

جنگ در اوکراین در حالی دوازدهمین روز خود را پشت سر می‌گذارد که با پیشرفت تحولات در میدان نبرد و تاکید مسکو بر دستیابی به اهداف تعیین شده، امید‌ها برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک این بحران روز به روز کم‌رنگ‌تر می‌شود. تلاش جامعه بین‌الملل برای ایجاد یک دالان امن جهت خروج غیرنظیامان از مناطق تحت محاصره،

جنگ در اوکراین در حالی دوازدهمین روز خود را پشت سر می‌گذارد که با پیشرفت تحولات در میدان نبرد و تاکید مسکو بر دستیابی به اهداف تعیین شده، امید‌ها برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک این بحران روز به روز کم‌رنگ‌تر می‌شود.

تلاش جامعه بین‌الملل برای ایجاد یک دالان امن جهت خروج غیرنظیامان از مناطق تحت محاصره، بمباران مناطق مسکونی و وخامت وضعیت انسانی، نگرانی‌ها نسبت به ادامه بحران را تشدید کرده است.

هشدار برخی کشورها و نیز نهاد‌های حقوقی نسبت به نقض کنوانسیون‌های بین‌المللی و انجام «جنایات جنگی» درجریان تهاجم نظامی ارتش روسیه به خاک اوکراین به نگرانی‌های موجود افزوده است.

آخرین تحولات و خبر‌های مرتبط با تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین در روز دوشنبه هفتم مارس ۲۰۲۲ را در این گزارش دنبال کنید.

16:45

گروه‌های امدادی اوکراین: دست‌کم ۱۳ نفر در بمبارانی نزدیک کی‌یف کشته شدند

گروه‌های امدادی اوکراین اعلام کرد که دست‌کم ۱۳ نفر در بمباران یک نانوایی صنعتی در ماکاریف در حدود ۵۰ کیلومتری غرب کی‌یف کشته شدند. 
طبق گزارش این نهاد در تلگرام، حدود ۳۰ نفر در زمان بمباران در اطراف نانوایی بودند. 
این پیغام پس از مدت کوتاهی بدون اعلام دلیل یا جزییات بیشتر از تلگرام حذف شد. 

16:40

دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین در بلاروس آغاز شد

خبرگزاری‌های روسیه و بلاروس اعلام کردند که دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین با هدف یافتن راه حلی برای درگیری‌ها عصر دوشنبه در بلاروس آغاز شد. 
بلتا، خبرگزاری بلاروس در حساب کاربری خود در تلگرام با انتشار عکسی از هیات‌های روسیه و اوکراینی که پشت میز مذاکره نشسته‌اند اعلام کرد که دور سوم مذاکرات در مرز بلاروس و لهستان آغاز شده است. 
16:19

فدراسیون ژیمناستیک درباره یک ورزشکار روس به‌خاطر «حمایت» احتمالی از جنگ تحقیق می‌کند

فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک اعلام کرد که از واحد اخلاقی خود خواسته است تا تحقیقات انضباطی را درباره یک ورزشکار روس آغاز کند. ایوان کولیاک بر روی سکوی مسابقات جام جهانی علامتی را در ارتباط با حمله روسیه به اوکراین به نمایش گذاشته بود.
در بیانیه‌ فدراسیون بین‌المللی ژیمناستیک آمده است: «پس از رفتار تکان دهنده ایوان کولیاک روس، در جریان جام جهانی ژیمناستیک هنری در دوحه قطر از بنیاد اخلاقی خود خواسته‌ایم تا تحقیقات انضباطی را آغاز کند.»
این ورزشکار روس که مقام سوم را کسب کرده بود روی سکوی اهدای مدال لباسی را بر تن داشت که حرف z روی آن نوشته شده بود. این حرف به‌عنوان نماد حمایت از تهاجم تعبیر می‌شود. ورزشکار اوکراینی در این بخش از مسابقات مقام نخست را کسب کرده بود.
فدراسیون در بیانیه مطبوعاتی خود یادآور شد که در واکنش به حمله روسیه، ژیمناست‌های این کشور به همراه ژیمناست‌های بلاروس، مقامات و داوران این کشور دیگر نمی‌توانند از روز دوشنبه در مسابقات رسمی فدراسیون شرکت کنند. 
16:07

درخواست اروپا از پکن: از نفوذ خود برای پایان دادن به جنگ استفاده کنید

پیتر استانو، سخنگوی کمیسیون اروپا در امور خارجی گفت: «اتحادیه اروپا تمایل دارد چین نقش میانجی را بازی کند و با متقاعد کردن روسیه از این کشور بخواهد جنگ را در اوکراین متوقف کند.»
وی افزود: «چین به‌دلیل روابطی که با مسکو دارد، دارای این پتانسیل است و ما علاقه مندیم چین از نفوذ خود در فشار برای آتش بس استفاده کند و روسیه را وادار کند که گلوله‌باران و کشتار بی‌سابقه غیرنظامیان در اوکراین را متوقف کند.»
 
15:47

صلیب سرخ نسبت به افزایش گسترده نیازها در اوکراین هشدار داد

صلیب‌سرخ روز دوشنبه هشدار داد که وضعیت اضطراری بشردوستانه در اوکراین ناشی از تهاجم ارتش روسیه، آوارگی و نیازهای گسترده را در خود این کشور و در میان همسایگان ایجاد خواهد کرد. 
فرانچسکو روکا، رئیس فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر طی یک نشست خبری در ژنو پیش‌بینی کرد که «درگیری در اوکراین به بزرگترین وضعیت اضطراری بشردوستانه در اروپا برای سال‌های آینده تبدیل می‌شود.»
او گفت: «جابه‌جایی‌ها و نیازها گسترده هستند و این نیازها هم در داخل اوکراین و هم در خارج از آن، اضافه خواهند شد.»
آقای روکا تاکید کرد میلیون‌ها نفری که در اوکراین مانده‌اند نیاز فوری به آب آشامیدنی و غذا دارند.
وی اضافه کرد که با صعب العبور بودن جاده‌ها، قطع شبکه‌های آب و برق، مردم به مراقبت‌های فوری پزشکی، دارو ، آب پاکیزه و سرپناه نیاز مبرم دارند.

15:41

ماکرون، مسکو را به لفاظی‌های ریاکارانه متهم کرد

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از لفاظی‌ها «ریاکارانه» و «بدبینی» مسکو درباره پیشنهاد بازکردن کریدورهای بشردوستانه به روسیه برای غیر نظامیان اوکراینی انتقاد کرد.
وی در گفت‌وگو با شبکه ال‌سی‌ای فرانسه گفت که باید غیرنظامیان را با آتش‌بس کامل از منطقه درگیری خارج کرد.
وی تصریح کرد این مسئله از طریق کریدورهایی که در معرض تهدید هستند برطرف نخواهد شد.
وی افزود: «گفتن اینکه ما با آوردن مردم به روسیه از آن‌ها محافظت می‌کنیم، ریاکارانه است.»
عکس آرشیوی است
15:16

سازمان ملل: کشته شدن ۴۰۶ غیرنظامی در اوکراین را تایید می‌کنیم،‌ آمار واقعی بالاتر است

دفتر حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید که از زمان آغاز تهاجم روسیه توانسته است کشته شدن ۴۰۶ غیرنظامی در اوکراین را تایید کند.
طبق این گزارش تا نیمه شب یکشنبه ۸۰۱ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. اداره حقوق بشر سازمان ملل از روش‌های سخت‌گیرانه استفاده می‌کند و تنها تلفاتی را گزارش می‌کند که تاییدیه آن اعلام شده باشد.
با این حال این سازمان می‌گوید که ارقام واقعی به‌طور قابل توجهی بالاتر است. 
مقامات اوکراینی ارقام بسیار بالاتری را اعلام کرده‌اند.
15:01

اتحادیه اروپا درخواست عضویت اوکراین را در روزهای آینده بررسی می‌کند

شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا روز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد که رهبران اتحادیه اروپا در روزهای آینده درخواست اوکراین برای پیوستن به این اتحادیه ۲۷ کشوری را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.
وی گفت: «همبستگی، دوستی و کمک بدون مانند اتحادیه اروپا به اوکراین تزلزل‌ناپذیر است. ما در روزهای آینده درباره درخواست عضویت اوکراین بحث خواهیم کرد.»
رهبران اتحادیه اروپا قرار است روز پنجشنبه در نشستی غیررسمی در پاریس درباره جنگ اوکراین و تلاش این کشور برای پیوستن به اتحادیه اروپا بحث می‌کنند.
14:54

روبل روسیه باز هم سقوط کرد

روبل روسیه امروز در برابر دلار و یورو به پایین‌ترین حد خود رسید و در مجموع بیش از یک سوم ارزش خود را در سالجاری از دست داده است.
روبل روسیه صبح روز دوشنبه به ازای هر دلار ۱۳۱.۲۵ و به ازای هر یورو ۱۴۳.۳ معامله شد.
این کاهش در حالی رخ می‌دهد که شرکت‌های بین‌المللی بیشتری می‌گویند که به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین از روسیه خارج می‌شوند. 

14:08

فن درلاین: اروپا در حال آماده کردن تحریم‌های جدید علیه روسیه است

اورزولا فن‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا در حال آماده کردن تحریم‌های بیشتر علیه روسیه به دلیل «بی توجهی کرملین نسبت به شهروندان است.»
وی پیش از دیدار با نخست وزیر ایتالیا گفت: «البته که درباره وضعیت اوکراین، جنگ وحشیانه به رهبری پوتین صحبت خواهیم کرد.»
وی تصریح کرد که با ماریو دراگی همچنین درباره «بسته اجرایی جدید تحریمی» گفت‌وگو می‌کند.
وی افزود: «ما پیش از این سه بسته تحریمی سخت‌گیرانه داشتیم اما اکنون باید مطمئن شویم که هیچ مشکلی وجود ندارد و تاثیر تحریم‌ها حداکثری است.»

رئیس کمیسیون اروپا با اشاره به تاثیر تحریم‌ها گفت: «ما شاهد تلاطم‌هم‌های نزولی در اقتصاد روسیه هستیم.»
فن‌درلاین همچنین گفت که اتحادیه اروپا باید از وابستگی به گاز، نفت و زغال سنگ روسیه خلاص شود.
وی اضافه کرد که فردا پیشنهادهایی ارائه خواهد شد تا اتحادیه اروپا بتواند عرضه انرژی خود را به دور از روسیه متنوع کند. 
وی در عین حال تاکید کرد که «اگر تهاجم ادامه پیدا کند و روسیه برنامه‌های خود علیه اوکراین را رها نکرد به این معنی است که یک بسته تحریمی جدید نیاز است.»
وی افزود که تحریم‌های جدید گام‌های تحریم جدید علیه جنگ و برای صلح خواهد بود.  

منبع: یورنیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.