کد خبر : 131539
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آگوست 2021 - 3:45

انسجام میان اعضای کابینه نادیده گرفته شد

انسجام میان اعضای کابینه نادیده گرفته شد

اثبات نیوز؛ گروه سیاسی: دبیرکل حزب ایران زمین گفت: انسجام بین اعضای تیم پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور که شرط لازم موفقیت در کار تیمی است، تا حدی نادیده گرفته شده است.  ابوالقاسم رئوفیان، در خصوص پیش‌بینی خود از اعتماد مجلس به رئیس‌جمهور و وزرای پیشنهادی او، اظهار کرد: البته وظیفه مجلس اعتماد به لیست پیشنهادی

اثبات نیوز؛

گروه سیاسی: دبیرکل حزب ایران زمین گفت: انسجام بین اعضای تیم پیشنهادی از سوی رئیس‌جمهور که شرط لازم موفقیت در کار تیمی است، تا حدی نادیده گرفته شده است.
 ابوالقاسم رئوفیان، در خصوص پیش‌بینی خود از اعتماد مجلس به رئیس‌جمهور و وزرای پیشنهادی او، اظهار کرد: البته وظیفه مجلس اعتماد به لیست پیشنهادی آقای رئیس‌جمهور نیست؛ مبنای تصمیم‌گیری مجلس بررسی کارنامه و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی و سپس در سایر کمیسیون‌ها و نهایتاً در صحن مجلس است که پس از نطق موافقان و مخالفان و دفاع، ممکن است تمام لیست از مجلس رأی اعتماد بگیرد، ممکن است برخی وزرای پیشنهادی رای اعتماد نگیرند. پس مبنای تصمیم‌گیری مجلس نمی‌تواند اعتماد به لیست پیشنهادی باشد.
 وی افزود: اگر مجلس به بعضی وزراء رأی نداد، معنایش عدم اعتماد به شخص رئیس‌جمهور نیست، معنای آن عدم اعتماد به توانایی‌ها و برنامه‌های وزیر پیشنهادی است که در بررسی‌های همه‌جانبه به آن رسیده‌اند.رئوفیان ادامه داد: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این دولت باید هرچه زودتر شکل بگیرد و با توجه به شرایط بسیار حساس کنونی، رئیس‌جمهور محترم در هفته اول لیست را پیشنهاد داد و نگذاشت به هفته دوم کشیده شود مجلس باید کار بررسی را هر چه سریع‌تر انجام دهد که البته با دقت هرچه بیشتر یعنی مجلس هم سرعت عمل در این خصوص به خرج دهد و هم دقت عمل و با خدمت گرفتن این دو مؤلفه به تصمیم برسد.
نایب رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت اضافه کرد: امیدواریم نمایندگان محترم نهایت دقت را همراه با سرعت به خرج دهند و بر اساس شایستگی‌ها و در راستای حاکمیت شایسته‌سالاری رای اعتماد بدهند، ملاحظات را کنار بگذارند و جز به تامین مصالح کشور و منافع ملی به چیزی فکر نکنند. هیچ مصلحتی امروز بالاتر از مصلحت مردم و حاکمیت شایسته‌سالاری در نظام مدیریتی و حکمرانی کشور نیست لذا باید در یک فضای کاملا آرام، به دور از حب و بغض و پرهیز از هرگونه  نگاه جناحی و سیاسی، صرفا با توجه به شایستگی‌ها و لیاقت‌ها، تخصص و کارآمدی دست به انتخاب بزنند.

 

منبع خبر

انتهای خبر/

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.